פיתוח חשיבה אופטימית בעזרת אילוף כלבים

כמה פעמים ביום אתם מוצאים את עצמכם מתעצבנים על מישהו קרוב לכם?  כמה פעמים ביום אתם צועקים, גוערים או מענישים את הכלב שלכם על משהו שהוא עשה?  האם אתם לפעמים חושבים לעצמכם “הוא לעולם לא ילמד”, “הוא עושה לי דווקא”, “הוא חסר תקנה”?  אנו מעבירים את הימים שלנו בלכעוס ולהעניש, אנו מתרכזים בחצי הכוס הריקה במקום בחצי הכוס המלאה… חשבתם על זה פעם?  אנחנו כ”כ מכוונים לענישה, שהרבה פעמים זה כל מה שאנחנו רואים: מה אחרים עושים לא בסדר!


אף אחד לא אוהב שמענישים אותו

הרי מה קורה? כשהילדים מרעישים אנחנו מחפשים את השקט, אבל כשהם בשקט, אף אחד לא ניגש להגיד להם איזה יופי הם משחקים ביחד…  אף אחד לא נותן תשומת-לב לכלב כשהוא רגוע ומתעסק בדברים שלו, אבל ברגע שהכלב נובח או מציק – יש לו את מלוא תשומת הלב שלנו…  אנחנו מתורגלים בעצם בחשיבה פסימית, שנובעת מהתמקדות בדברים המעצבנים שקורים לנו בחיים.  אך אל דאגה, אם אי-פעם שאפתם להיות יותר אופטימיים, לחוות יותר הצלחה ולהנות יותר מהחיים – למומחים במרקר טריינינג לאילוף כלבים יש הצעה בשבילכם!

עיקרון מרכזי בדרך העבודה עם כלבים במרקר טריינינג הוא זה: אנו מתמקדים במה שאנו אוהבים שהכלב עושה ושמים שם את תשומת הלב שלנו, ובמקביל אנו מתעלמים או מנתבים התנהגויות לא רצויות של הכלב.  זוהי דרך עבודה שונה מאוד מהאילוף שכולנו מכירים, שבו מענישים את הכלב על דברים שמעצבנים אותנו, או על טעויות שהוא עושה, אפילו מבלי שהשקענו קצת זמן בללמד אותו כיצד להתנהג אחרת.

הרי גם הכלב (או הילד…) השובב ביותר כן עושה לפחות כמה דברים “טובים” ביום: הוא נח לפעמים, הוא לועס את הצעצועים שלו לפעמים, הוא ניגש אלינו ומתנהג ממש חמוד לפעמים… הוא לא כל הזמן מתפרע ומציק, למרות  שזה מה שנראה לנו שהוא עושה.  אם נתחיל לשים לב למצבים בהם הכלב כן בסדר, גם אם זה רק שהוא סוף סוף הלך לישון, וניתן לו שם חיזוקים שיתגמלו אותו על ההתנהגויות האלו, נחשו מה יקרה?  נכון, הוא יחזור עליהן, ולנו יהיו עוד הזדמנויות לתת לו חיזוקים במקום עונשים!  (אל תפחדו “לעורר” כלב שנח כדי לתת לו חיזוק, ככל שתחזקו אותו על הרוגע הזה כך תקבלו ממנו יותר.  עשרות לקוחות מרוצים של הבוגרים שלנו גילו שאם מתמידים, גם אם בהתחלה החיזוק מעיר את הכלב וגורם לו שוב להיות פעיל, בסוף באמת מקבלים יותר ויותר רוגע ופחות השתוללות של הכלב במהלך היום).

ההבדל הזה בדרך החינוך / אילוף בעצם דורש מאיתנו שינוי מחשבתי לא קטן, אך מדהים: להסתכל על חצי הכוס המלאה, לראות את המצבים בהם הכלב, הילד, העובד או בן/בת הזוג עשו משהו שאנחנו כן אוהבים, ושם לתת להם תשומת-לב.  גם אם זה רק דבר קטן, ואפילו אם זה רק חלק ממה שהיינו רוצים שהם יעשו – תגמלו אותם על זה! וכשהם עושים משהו שאתם לא אוהבים, עליכם פשוט להתעלם מזה, או לנתב את ההתנהגות שלהם למשהו אחר, מועיל יותר.  לדוגמה, אם הכלב לועס את השטיח אנחנו לא נתעלם מזה (כי הוא מקבל, מבחינתו, תגמול מעצם הלעיסה המהנה), אלא נקרא לו, נמתין לרגיעה של כמה שניות ואז ניתן לו עצם לעיסה משלו או צעצוע קונג ממולא. ככל שנשים יותר לב לרגעים בהם הוא בוחר נכון וניתן לו שם חיזוקים, כך הוא יבחר יותר ויותר בצעצועים שלו, ולנו יהיו פחות הזדמנויות להתעצבן עליו!  והופ, הפכנו את כל היום שלנו!

הראייה שדברים טובים בעצם כן קורים כל יום, וההבנה שהכלב שלנו בעצם כן מסוגל ללמוד, כן מוכן ואפילו רוצה לשתף איתנו פעולה – מהר מאוד גולשת לתחומים אחרים בחיינו: פתאום היום שלנו נעים יותר, מערכות היחסים עם היצורים (כלבים ואנשים) שסביבנו הולכות ומשתפרות ונעשות מהנות יותר, ואנו משיגים ביתר קלות את מה שאנו רוצים.

שימו-לב לאן אתם מפנים את הזרקור שלכם, כי זה מה שתראו יותר!

שימו-לב לאן אתם מפנים את הזרקור שלכם, כי זה מה שתראו יותר!

כמו כל שינוי בהרגלים, גם “להתמקד במה שטוב במקום במה שלא” דורש מאיתנו מאמץ קטן, נכונות והתמדה.  אך לאט לאט אנחנו נעשים אנשים אופטימיים יותר, פשוט כי המציאות החדשה שלנו מתחילה לשקף לנו את זה.  במילים אחרות – אנו מלמדים את עצמנו לראות את העולם ממקום אופטימי, ממקום של טוב והצלחה (גם אם אנו בונים על הצלחות קטנות בדרך להצלחות הגדולות) במקום ממקום של כשלון ועצבים.  צריך רק להפנות את הזרקור, את תשומת הלב שלנו, למה שאנו רוצים לראות יותר ממנו.

נסו את זה בעצמכם, וספרו לנו מה גיליתם והאם הצלחתם! או כיתבו לנו את השאלה שלכם ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו לטיפול התנהגותי בכלבים. אפשר להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו, או לכתוב לנו באינסטגרם.

רוצים להבין טוב יותר את הכלב שלכם?

הצטרפו לקורס "מרקר בייסיק": 21 שיעורים מוקלטים + שיעור בונוס שיעניקו לכם כלים עיוניים ופרקטיים מעניינים ושימושיים ותוכלו ללמוד בקצב שלכם, בכל מקום ובכל זמן!
הקורס מיועד למי שרוצה לקחת את הקשר שלו עם כלבים כמה צעדים קדימה, להעמיק ולהעשיר את הידע לגבי התנהגות כלבים ותהליכי למידה.
מומלץ!
שתפו:

אולי יעניין אותך גם:

יום בחיי כלבן טיפולי

“אני חווה את המקצוע הזה כשליחות. רוב האנשים צריכים מישהו אחד שיקשיב להםויהיה נוכח, ובעיניי זאת השליחות בטיפול” בן נחום,

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

חולמים להיות מאלפי כלבים?

נותרו מקומות אחרונים למחזור ה-29 של קורס מאלפי כלבים במרקר טריינינג

בואו ללמוד כיצד לתקשר עם כלבים ולעזור להם לחיות בהרמוניה עם המשפחה שלהם, בגישה חדשנית מבוססת מחקר, ללא ענישה או גרימת כאב

דילוג לתוכן