office@markertraining.co.il
03-6221222
בית פנרמה, שד' בן צבי 84, ת"א
מרקר טריינינגמרקר טריינינג
  • אודות
    • אודות האקדמיה
    • אודות הצוות
    • דרך המרקר טריינינג
      • במה היא שונה מאילוף חיובי?
      • מרקר טריינינג כדרך חיים
      • קורס ההכשרה
    • מה אנחנו עושים בעצם?
  • קורסים וסדנאות
    • הכשרת מאלפי כלבים מקצועית
    • מרקר בייסיק – קורס העשרה לאוהבי כלבים
    • למה דווקא במרקר?
    • סדנאות והרצאות
      • סמינר עם מאלף בינ”ל – קן רמירז
      • Marker Engage – לשחק זו לא מילה גסה
    • איך להיות מאלף כלבים מצליח
    • המעבר ממאלף טוב למאלף מצויין
  • פוסטים ומאמרים
    • מאמרי בוגרים
    • חינוך גורים
      • חשיפה – כל מה שרצית לדעת
      • חינוך לצרכים
    • שיטות אילוף
      • שייפינג – Shaping
      • לורינג – Luring
    • הערכה פונקציונאלית לפתרון בעיות התנהגות בכלבים
    • נבחנות
    • חיזוק חכם: מסע אל עבר חיזוקים עוצמתיים יותר
    • בין ענישה להכחדה
    • גדר אלקטרונית לכלב – עוד מוצר מכאיב, מיותר ומסוכן
    • שוברים את הכללים
    • איך לבחור פנסיון לכלב?
    • לדבר התנהגות
  • צרו קשר
  • אודות
    • אודות האקדמיה
    • אודות הצוות
    • דרך המרקר טריינינג
      • במה היא שונה מאילוף חיובי?
      • מרקר טריינינג כדרך חיים
      • קורס ההכשרה
    • מה אנחנו עושים בעצם?
  • קורסים וסדנאות
    • הכשרת מאלפי כלבים מקצועית
    • מרקר בייסיק – קורס העשרה לאוהבי כלבים
    • למה דווקא במרקר?
    • סדנאות והרצאות
      • סמינר עם מאלף בינ”ל – קן רמירז
      • Marker Engage – לשחק זו לא מילה גסה
    • איך להיות מאלף כלבים מצליח
    • המעבר ממאלף טוב למאלף מצויין
  • פוסטים ומאמרים
    • מאמרי בוגרים
    • חינוך גורים
      • חשיפה – כל מה שרצית לדעת
      • חינוך לצרכים
    • שיטות אילוף
      • שייפינג – Shaping
      • לורינג – Luring
    • הערכה פונקציונאלית לפתרון בעיות התנהגות בכלבים
    • נבחנות
    • חיזוק חכם: מסע אל עבר חיזוקים עוצמתיים יותר
    • בין ענישה להכחדה
    • גדר אלקטרונית לכלב – עוד מוצר מכאיב, מיותר ומסוכן
    • שוברים את הכללים
    • איך לבחור פנסיון לכלב?
    • לדבר התנהגות
  • צרו קשר
Register Login

המדע שמאחורי האילוף

  • ראשי
  • המדע שמאחורי האילוף
  • כלבנות טיפולית בדרך המרקר טריינינג

כלבנות טיפולית בדרך המרקר טריינינג

  • פורסם ע"י מרקר טריינינג
  • קטגוריות המדע שמאחורי האילוף, מאמרים נבחרים
  • תאריך ינואר 8, 2015
  • תגובות 0 תגובות

“אין אף פסיכיאטר בעולם כמו גור כלבים המלקק את פניך” ( בן וויליאמס ).

לאורך המאות התפתחה בין הכלב לאדם מערכת יחסים הדוקה אשר השפיעה באופן ישיר על החברה האנושית ועל תרבותה. ההבנה והאהבה שנוצרה בין שני הצדדים הביאה להכרה בצורך המיוחד אחד בשני ולמחוייבות הגדולה בקשר בינם.

העבודה מול ילדים מהחינוך המיוחד דורשת פעמים רבות גישה שונה משל החינוך הפורמלי, משום שילדים אלו נוטים לסבול מקשיים רגשיים, תקשורתיים וקוגניטיביים שמקשים על בנייתן של מערכות יחסים חברתיות והשתלבות במערכת החינוך ולאחר מכן, בחברה. ילדים אלו חווים את הקושי שלהם כלפי פנים בסיטואציות בהן הם מנסים להשתלב בשיחה, במשחק או בכל פעילות אחרת. בנוסף, החברה בכלל וחברת הילדים בפרט מתקשה להכיל את אותם תלמידים, דוחה אותם ומעניקה להם תחושת כישלון המערערת את דימוים העצמי.

כלבנות טיפולית ומרקר טריינינג

אני במקצועי מטפלת באוכלוסיות מיוחדות באמצעות כלבנות טיפולית. כלומר, בעבודתי הטיפול נעשה בעזרתם של הכלבים. כחלק מן ההכשרה המקצועית שלי, עברתי קורס התמחות בבית הספר לאילוף בדרך המרקר טריינינג.

האילוף במרקר טריינינג מבוסס על מדע התנהגות בעלי החיים: כיצד בעלי חיים רואים את העולם, איך הם חווים אותו מבחינה רגשית, וכיצד הכי קל ונכון ללמד אותם ולעצב את התנהגותם.

דרך מרקר טריינינג למדתי לחנך את הכלבים איתם אני עובדת בדרך המושתתת על עיקרון מרכזי ששם דגש על חיזוק הדברים הרצויים והאהובים בהתנהגות הכלב, האקראית או המכוונת.  חיזוקים אלו נעשים בעזרת חטיף, צעצוע או חיזוק וורבאלי ובמקביל – התעלמות מהתנהגויות לא רצויות של הכלב או ניתוב שלהן להתנהגות חלופית, בדרך שנעימה לכלב ומבלי להשתמש בכוח פיזי או מילולי.

לאורך תקופת עבודתי גיליתי שאותן הטכניקות בהן אני משתמשת באילוף וחינוך כלבים, ניתנות ליישום גם במהלך תהליך החינוך והעבודה מול ילדים מן החינוך המיוחד. כך לדוגמא בדרך המרקר טריינינג אני משתמשת בפידבקים חיוביים בלבד בעבודתי מול המטופלים ככלי להעצמה של התנהגויות רצויות, ולו הקטנות והפשוטות ביותר, כמו ליטוף הכלב והאכלתו. גם אצל ילדים ונוער בעלי מוגבלויות קשות כגון ילדים עם אוטיזם אשר רמת התקשורת שלהם נמוכה ולעיתים אינה קיימת, ניתן לראות כיצד באמצעות טיפול בחיזוקים חיוביים שמתבצעים על ידי מתן “צ’ופר” כמדבקה או חותמת ואף חיזוק ורבלי, ניתן להביא לשינוי התנהגותי – וכן להבין טוב יותר את יכולת התקשורת של המטופל.

דוגמה נוספת כיצד שימוש בעקרונות מרקר טריינינג בטיפול בבני אדם מניב תוצאות חיוביות היא  בעבודה עם נוער בסיכון. כשמדובר בבני נוער בסיכון יש עבר שלילי או התנהלות לא בריאה שמקורה בסביבה הקרובה. תופעות אלו גורמות לעיתים לאגרסיות, חוסר בטחון המביא התנהגות מתגוננת וכן חוסר סבלנות. בדרך-כלל, בחינוך הפורמלי שיטת ההתנהלות מול בני נוער אלו היא באמצעות ענישה, מה שגורם לבני הנוער להיות מונעים מפחד. כאמור, בטיפול בשיטת מרקר טריינינג, במקום להעניש, אני מייצרת אלטרנטיבות להתנהגות שלילית ויוצרת לבני הנוער הצלחות. כלומר, מצביעה על מעשים חיוביים אותם מבצע המטופל (גם אם באופן אקראי) מה שמחזק את תחושת ההעצמה שלו וגורם לו לחזור על אותה ההתנהגות החיובית ולו בכדי לחוש את תחושת ההצלחה. המטופלים עצמם לומדים לפעול מתוך עקרונות דרך המרקר טריינינג ולנהוג עם הכלבים בעדינות וברגישות.

כתוצאה מכך העבודה וההתנהלות מול המטופלים הינן נעימות, חיוביות ומניבות תוצאות מיידיות. בנוסף, ככל שמתקדם תהליך הטיפול – בעיות משמעת כגון התפרצות, רעש וחוסר סובלנות כלפי הכלב והסביבה מתמעטות במידה משמעותית עד לכדי היעלמות מוחלטת, ומוחלפות בשיתוף פעולה והתקדמות לעבר השגת המטרות הטיפוליות.

מאמר מאת: רות לוין, מאלפת ומטפלת באמצעות כלבים.

יכול לעניין אותך גם:

קורס אילוף כלבים

מקצוע אילוף כלבים

חינוך גור כלבים לצרכים – אילוף גורים

כלב נושך – כלבים תוקפניים8

  • Share:
מרקר טריינינג

הקודם

חינוך גור כלבים לצרכים - אילוף גורים
ינואר 8, 2015

הבא

חתול וכלב - לחיות ביחד בשלום
ינואר 26, 2015

יכול לעניין אותך גם

  • OHAD-KAB-7626
    המדריך לענישה אפקטיבית / רוני בנארי
    9 פברואר, 2020
  • WhatsApp Image 2019-06-01 at 21.17.59
    על כלבים דומיננטיים / הילי עדן
    28 מאי, 2019
  • scared-2640475_1920
    דה-סנסטיזציה – מה זה ולמה זה טוב?
    20 מרץ, 2019

הגיבו לבטל

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.

חפשו באתר

פוסטים אחרונים

  • המדריך לענישה אפקטיבית / רוני בנארי
  • Marker Engage – לשחק זו לא מילה גסה
  • נשכנות גורים / עידן ברוך
  • האהבה לכלבים מתחילה מגיל צעיר – פרוייקט בתי הספר של מרקר טריינינג
  • מה אנחנו עושים בעצם?

דברו איתנו

    השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה!

    קטגוריות

    • Uncategorized
    • אודות האקדמיה
    • איך לאלף כלב
    • אילוף בע"ח שונים
    • אירועי בוגרים
    • אירועים בביה"ס
    • ארועים באקדמיה
    • בעיות התנהגות בכלבים
    • הבלוג של גל
    • הבלוג של רוני
    • המדע שמאחורי האילוף
    • חינוך גורים
    • חינוך ואילוף בסיסי
    • יוזמות של האקדמיה
    • כלבים ותינוקות
    • מאמרי בוגרים
    • מאמרים מתורגמים
    • מאמרים נבחרים
    • מסקנות מסמינרים
    • מרקר טריינינג כדרך חיים
    • סוגי כלבים
    • קורסים באקדמיה

    על האקדמיה

    • המלצות בוגרים
    • אודות הצוות
    • אודות
    • צרו קשר
    • כניסה לסטודנטים/יות

    מרקר טריינינג

    • מרקר טריינינג בתקשורת
    • מרקר טריינינג למען הקהילה
    • מרקר טריינינג ב-TED
    • מרקר טריינינג בעולם

    האקדמיה להתנהגות הכלב

    • קורס אילוף כלבים
    • איך לאלף כלב
    • חינוך גורים
    • בעיות התנהגות בכלבים
    • המדע שמאחורי האילוף

    © 2017 כל הזכויות שמורות למרקר טריינינג האקדמיה להתנהגות הכלב | האתר נבנה ע"י טראפיק בוקס | גביש קידום אתרים |גוגל +