מתכונים למילוי קונג

הקונג הוא צעצוע האכלה בצורת קונוס שעשוי מגומי עמיד במיוחד.  ניתן למלא אותו במזון מסוגים שונים ולתת אותו לכלב כחטיף או כהשלמה לארוחה, ומטרתו להפיג שעמום ולשרוף אנרגיה עודפת שיש לכלב שלכם במהלך היום.  קיבצנו בשבילכם את המתכונים המומלצים של מאלפי הכלבים שלנו – מתכונים מוכחים שכלבים אוהבים!

טיפים למילוי קונגים:

  • אם הכלב שלכם חדש בענייני פאזלים, התחילו ברמת קושי נמוכה ועודדו אותו להמשיך ולנסות להוציא את החטיפים כל עוד נשאר בקונג  מזון.  כלבים רבים צריכים לפתח את כושר ההתמדה שלהם בהדרגה- כמו ילדים.
  • רצוי בהתחלה לעורר את עניין הכלב בקונג בעזרת שימוש במזון ריחני וטעים במיוחד, כמו מזון רטוב (שימורים), חתיכות נקניקיה, או גבינה מעורבבים עם חטיפים/ביסקוויטים או עם האוכל הרגיל של הכלב.
  • זכרו ש אתם יכולים לשנות כל מתכון לפי רצונכם והיכרותכם עם הכלב שלכם.  אם מצוין במתכון מזון שהכלב שלכם רגיש אליו או סתם לא אוהב – אין בעיה להשתמש במשהו אחר.
  • את רמת הקושי ניתן להתאים על-ידי שינוי הרכב המזון, גודל החתיכות וצורתן, או אופן/סדר הכנסתן לקונג.

מתכונים למילוי צעצוע קונג:

מתכון א: ממרח בלבד
קחו קצת חמאת בוטנים טבעית או טחינה גולמית ומירחו בעזרת סכין או אצבע בתוך הקונג.  כמה שיותר עמוק – יותר קשה ללקק.  ממרחים נוספים: שימורים לכלבים, יוגורט טבעי, וכו’.

 מתכון ב: ממרח + כופתיות מזון יבש
קחו ממרח כנ”ל ומירחו בתוך הקונג.  ערבבו בקערה כמות נוספת של ממרח ביחד עם כופתיות המזון היבש הרגיל של הכלב, והכניסו את הכופתיות הדביקות לתוך הקונג.

 מתכון ג: מרק כופתיות פושר או קפוא
את החור הקטן של הקונג סתמו בעזרת ממרח סמיך כלשהו, כגון חמאת בוטנים.  שימו את הקונג בתוך ספל בגודל מתאים כך שיישאר עומד.  הכניסו פנימה כופתיות מזון יבש כמעט עד למעלה, ומלאו במים חמים או פושרים.  העמידו בצד לכמה דקות עד שהכופתיות מתנפחות ומתרככות (אפשר גם למעוך אותן פנימה כשהן רכות, ולהוסיף ברווח שנוצר מעליהן חתיכת ביסקוויט לכלבים או פרי כמו תפוח או בננה).  סתמו את החור הגדול עם עוד קצת ממרח.  אפשר להגיש במצב הזה, או להעלות את רמת הקושי: להקפיא ולהגיש לכלב שלגון.

מתכון ד: סלט פירות/ירקות
כלבים רבים מתים על פירות וירקות: בננה, תפוח עץ, אגס, פירות קיץ למיניהם (חוץ מענבים וצימוקים, אשר עלולים להיות רעילים לכלבים), מלפפון, קישוא, גזר, שעועית ירוקה ואפילו חסה!  מועכים פנימה את הבננה, מוסיפים חתיכות של כל פרי או ירק אחר שהכלב שלכם אוהב, ומגישים.  אפשר כמובן גם להוסיף ביסקוויטים או מזון יבש או כל גיוון אחר שנראה לכם מתאים.

מתכון ה: שלגון פירות
אפשר למעוך פנימה בננה ולהקפיא כמו שזה, או לשלב בין מתכון ה”מרק” ל”סלט” ואז להקפיא.

 מתכון ו: על בסיס יוגורט טבעי

את כל המתכונים אפשר לשלב עם יוגורט טבעי ללא סוכר. טוב במיוחד להקפאה כי היוגורט “מחזיק” את כל המרכיבים ומקשה על הכלב להוציא אותם.  הגרסה הפשוטה ביותר היא יוגורט מעורבב עם מזון יבש (אפשר גם להשתמש במיכל היוגורט במקום בקונג), ואפשר כמובן לשדרג אותה עם איזה מרכיבים שנראים לכם (ולכלב שלכם).

מתכון ז: קונג פיצה
ממלאים את הקונג (המקורי) באוכל יבש או בחתיכות ביסקוויטים.  ביניהן ומעליהן שמים גבינה צהובה.  מחממים במיקרוגל בערך 20 שניות, מצננים היטב ומגישים.
אזהרה: רק לקונג המקורי יש “אחריות” שהוא עמיד במיקרו (וגם במדיח, אגב).

מתכון ח: קונג תלוי על חבל: למתקדמים!
מושכים את החבל דרך הקונג וקושרים.  תולים את הקונג הפוך מעץ, משקוף או עמוד, כשהחור הקטן פונה לכיוון הרצפה. הגובה צריך להיות כזה שהכלב בקושי יכול להגיע אליו.  ממלאים את הקונג דרך החור הגדול בממרח או ביסקוויטים, ונותנים לכלב להוציא מרץ בנסיונות להוציא את האוכל!  בסוף היום מוציאים את מה שנשאר מהקונג ונותנים לכלב בתור צ’ופר.  (זהו מתכון של ד”ר איאן דנבר, וטרינר ומאלף כלבים בריטי)

 שיהיה בהנאה ובתיאבון!

רוצים להבין טוב יותר את הכלב שלכם?

הצטרפו לקורס "מרקר בייסיק": 21 שיעורים מוקלטים + שיעור בונוס שיעניקו לכם כלים עיוניים ופרקטיים מעניינים ושימושיים ותוכלו ללמוד בקצב שלכם, בכל מקום ובכל זמן!
הקורס מיועד למי שרוצה לקחת את הקשר שלו עם כלבים כמה צעדים קדימה, להעמיק ולהעשיר את הידע לגבי התנהגות כלבים ותהליכי למידה.
מומלץ!
שתפו:

אולי יעניין אותך גם:

כלבים בזמן מלחמה – אזעקות

בין האזעקות ואי הוודאות של ימי המלחמה, חשוב לזכור שגם החברים שלנו על ארבע, הכלבים, עלולים לחוות מתח וחרדה עמוקים.

אמילי לארלם (“קיקופאפ”) בישראל

במרץ 2013 התארחה בבית הספר לאילוף במרקר טריינינג המאלפת האמריקאית הנודעת אמילי לארלם, בעלת הערוץ “קיקופאפ” ביוטיוב, והעבירה סמינר אילוף

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

חולמים להיות מאלפי כלבים?

נותרו מקומות אחרונים למחזור ה-29 של קורס מאלפי כלבים במרקר טריינינג

בואו ללמוד כיצד לתקשר עם כלבים ולעזור להם לחיות בהרמוניה עם המשפחה שלהם, בגישה חדשנית מבוססת מחקר, ללא ענישה או גרימת כאב

דילוג לתוכן