מתי מתחילים לאלף כלב?

אפתח בכך שרוב האנשים שכרגע מאלפים את הכלבים שלהם או שיש להם כלב שלא עבר אילוף מצטערים על כך שהם לא קראו את המאמר הזה מוקדם יותר. רוב הכלבים בארץ מגיעים לאילוף אחרי שכבר יש בעיה התנהגותית כלשהי ואז לרוב נדרשת השקעה גדולה יותר מבחינת זמן עבודה עם הכלב, ומכאן גם השקעה כלכלית גדולה יותר. באירופה וארה”ב נהוג לפנות לאילוף עם הגעת הכלב הביתה, ויש המגדילים לעשות וקוראים למאלף עוד לפני שהם בכלל בוחרים כלב על-מנת שיעזור להם לבחור את הכלב הנכון עבורם ועבור משפחתם. בארץ המודעות לאילוף עולה בכל שנה וכך גם מספר האנשים הפונים לאילוף כבר מהרגע שהכלב נכנס הביתה. אז אם יש לכם כלב חדש או גור צעיר, או מכירים מישהו שבדיוק עכשיו מנסה לשלב במשפחתו חבר חדש על ארבע – המאמר הזה בשבילכם!

מאמצים כלב חדש?

אם אתם לפני אימוץ הכלב החדש שלכם, רצוי מאוד להזמין מאלף שילווה אתכם בתהליך האימוץ. המאלף יוכל לעזור לכם להבין אילו תכונות אתם מחפשים בכלב החדש שלכם ומאילו תכונות כדאי להימנע כדי שההתאמה תהיה הטובה ביותר, הן מבחינת דרישות אנרגיה, הפעלה מנטלית, גודל, ותכונות אופי שישתלבו היטב במשפחתכם.  בישראל יש כ”כ הרבה כלבים חסרי בית המוצעים לאימוץ בהסגרים ובעמותות השונות, בטוח שתמצאו שם את הכלב שיהפוך לחבר הכי טוב שלכם! התאמה נכונה מראש בין אורח החיים שלכם לבין הצרכים של הכלב שאתם מאמצים תמנע מכם ומכלבכם צרות גדולות בעתיד.

במידה וכבר הבאתם כלב הביתה רצוי להתחיל את תהליך החינוך שלו כמה שיותר מהר, שכן יצירת הרגלים נכונים מההתחלה ימנעו מהכלב ליצור הרגלים לא טובים שאותם אחר-כך נצטרך לתקן. הרבה יותר קל לכלב ללמוד הרגלים חדשים (כולל הרגלים לא רצויים, כגון להציק לכם בזמן האוכל, אז שימו-לב!) מאשר לתקן הרגלים ישנים שהכלב כבר מכיר ויודע שהוא מקבל עבורם חיזוק בשלב זה או אחר.

רגע, אבל אמרו לי שמחכים עד שהגור יהיה בן חצי שנה לפחות!

פעם באמת היו מתחילים לאלף כלבים מגיל חצי שנה ואילך, מכיוון שהיה נהוג אז להשתמש באביזרי אילוף מכאיבים כגון קולרי חנק או דוקרנים, אשר יכולים לגרום לכלב נזק פיסי (למשל, נזק לעמוד השדרה, קנה הנשימה וכו’) ואף לפגוע בהתפתחותו התקינה. בנוסף, שימוש בשיטות שכוללות הפעלת כוח פיזי או פסיכולוגי על הכלב, הפחדתו וכו’ יכולות לגרום לנזק נפשי לגור הרך, ולכן ההמלצה הנפוצה לחכות עד שהגור גדל מעט. אך כאשר עובדים עם הגור בשיטות האילוף העדינות של דרך המרקר טריינינג, אפשר ואף רצוי להתחיל לאלף את הגור כבר מגיל 6-7 שבועות, עם הגעתו לביתנו. מטרת תהליך האילוף והחינוך מבחינתינו היא יצירת הרגלים רצויים ותקשורת דו-כיוונית עם הכלב, והכל נעשה בצורת משחק ואינו יכול לגרום נזק כזה או אחר לכלב (במידה ואכן בוחרים מאלף/ת טוב/ת שעבר/ה בהצלחה קורס אילוף כלבים ויודע מה הוא/היא עושה).

מה כדאי ללמד את הכלב/גור החדש שלי?

כל תהליך אילוף אמור להיות מותאם לצרכי הלקוח וכלבו, ובו בעצם מלמדים את הכלב הרגלים נכונים לעתיד, ואתכם – כלים שיעזרו לכם להתנהל עם כלבכם בהמשך דרככם המשותפת.

 

רוצים להבין טוב יותר את הכלב שלכם?

הצטרפו לקורס "מרקר בייסיק": 21 שיעורים מוקלטים + שיעור בונוס שיעניקו לכם כלים עיוניים ופרקטיים מעניינים ושימושיים ותוכלו ללמוד בקצב שלכם, בכל מקום ובכל זמן!
הקורס מיועד למי שרוצה לקחת את הקשר שלו עם כלבים כמה צעדים קדימה, להעמיק ולהעשיר את הידע לגבי התנהגות כלבים ותהליכי למידה.
מומלץ!
שתפו:

אולי יעניין אותך גם:

10 טיפים – איך לאלף כלב

לאחרונה העמדנו דוכן בפסטיבל הטבעונות הראשון בישראל שהתקיים ביקום, ובו הסברנו למבקרים על “אילוף טבעוני” – אילוף במרקר טריינינג, שמתחשב

עבודה כמאלף כלבים

כל מה שרציתם לדעת על אילוף כלבים כמקצוע אנחנו עונים לכם על השאלות הכי נפוצות על המקצוע הכי פרוותי ומתגמל.

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

חולמים להיות מאלפי כלבים?

נותרו מקומות אחרונים למחזור ה-29 של קורס מאלפי כלבים במרקר טריינינג

בואו ללמוד כיצד לתקשר עם כלבים ולעזור להם לחיות בהרמוניה עם המשפחה שלהם, בגישה חדשנית מבוססת מחקר, ללא ענישה או גרימת כאב

דילוג לתוכן