הליכה ברגלי: איך ללמד כלב ללכת עם רצועה

מאמר זה הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא אילוף כלבים עצמי שילמדו אותכם איך לאלף כלב לבד.  בחלק הראשון דיברנו על ציוד אילוף מומלץ, בחלק השני הסברנו איך ללמד כלב לשמור על פוקוס איתנו, ובחלק הזה נסביר איך ללמד כלב ללכת “רגלי” – או פשוט ללכת איתנו עם רצועה רפויה.

למה ללמד כלב רגלי?

כל כלב צריך טיולים, הן לצרכי פעילות גופנית ומנטלית והן לצורך חיזוק הקשר בין הכלב לבין הנוהג שלו. אך כאשר הטיולים לא מהנים בגלל שהכלב מושך אתכם, למשל, או שהכלב מפחד מהסביבה החיצונית, אז כל ההתנהלות עם הכלב נעשית הרבה יותר מענה מאשר מהנה.  במאמר הזה נסביר איך ללמד את הכלב ללכת איתנו יפה, מבלי למשוך ברצועה.  שימו לב שברוב המקרים אין שום צורך ללמד את הכלב ללכת ב”רגלי מדוגם”, כאשר הוא צמוד לרגלנו ואינו מש ממקומו… הכלבים זקוקים לטיולים, לזמן חופשי לרחרח, לחקור, להתפנות ולפגוש כלבים ואנשים אחרים (במידה והכלב שלנו חברותי ורוצה בכך, כמובן).  זכרו שהטיול הוא קודם כל בשביל הכלב!  תנו לו את החופש לנוע ולחקור את הסביבה שלו, ביחד אתכם, ותוך שהכלב (ואתם) דואגים לשמור שהרצועה נותרת רפויה כל הזמן.  איך עושים את זה? הנה כך.

ציוד אילוף כלבים נדרש:

קליקר, פאוץ’ עם חטיפים ממש שווים, רצועה ורתמה

איך לאלף כלב ללמוד רגלי – ללכת יפה עם רצועה

1. בחרו לכם רתמה מתאימה לכלב (אם הכלב מושך אז התאימו לו רתמה נגד משיכות, כגון רתמת “פרידום” או “איזיווק”).
2. שימו עליכם פאוץ’ והלבישו לכלב את הרתמה והרצועה.
3. התחילו ללכת בתוך הבית וכאשר הכלב מסתכל אליכם או סתם הולך יפה עם רצועה רפויה – מה שנקרא, “רצועה מחייכת” – הקליקו ותגמלו אותו על זה.  רצוי להקליק בקצב גבוה, ממש כל צעד או שניים בהתחלה, כדי ליצור לכלב הצלחה והנאה מהתרגיל.
4. בצעו מדי פעם עצירות פתע, ואם הכלב מסתובב וחוזר אליכם – הקליקו ותגמלו אותו. במידה והכלב לא חוזר אליכם או שהרצועה כבר לא מחייכת אלא מתוחה בקו ישר, פשוט עימדו וחכו לו, וכאשר הוא מתחיל לחזור אליכם הקליקו ותגמלו אותו בנדיבות.
5. הוסיפו הסחות בתוך הבית: בקשו מבן משפחה או חבר להכנס לחדר בו אתם מתרגלים ולעשות קצת רעשים, להרים צעצוע של הכלב, להזיז אותו קצת, להציע לו (מרחוק!) חטיפים, וכו’.  הוסיפו את ההסחות בהדרגה, ממרחק, כך שהכלב יוכל ללמוד להתעלם מהן ולחזור להליכה יפה לצידכם (ואם הוא מציע לכם גם קשר עין, אותו הוא למד בתרגיל הקודם – מה טוב!).
6. התחילו להתאמן בהדרגתיות מחוץ לבית, אך שימו לב שרמת ההסחות בחוץ באופן טבעי גדולה יותר מאשר בבית.  שמרו על קצב חיזוקים (הקלקות + חטיפים) מאוד גבוה, ממש כמו בשלב הראשון של הלימוד, ותנו לכלב הרבה הפסקות כדי להוציא מרץ ולחקור את הסביבה.  בהדרגה, ככל שילמד ויפנים את התרגיל הזה, הוא יוכל לחקור את הסביבה מבלי למשוך אתכם אל השיח האהוב עליו, אלא תוכלו לגשת אליו בקצב שלכם ועם רצועה מחייכת.

רוצים להבין טוב יותר את הכלב שלכם?

הצטרפו לקורס "מרקר בייסיק": 21 שיעורים מוקלטים + שיעור בונוס שיעניקו לכם כלים עיוניים ופרקטיים מעניינים ושימושיים ותוכלו ללמוד בקצב שלכם, בכל מקום ובכל זמן!
הקורס מיועד למי שרוצה לקחת את הקשר שלו עם כלבים כמה צעדים קדימה, להעמיק ולהעשיר את הידע לגבי התנהגות כלבים ותהליכי למידה.
מומלץ!
שתפו:

אולי יעניין אותך גם:

אילוף רועה גרמני

אחד הגזעים האהובים והפעילים ביותר בעולם ובארץ הוא הרועה הגרמני. מדובר בגזע בעל יכולות גבוהות, חושים חדים ו”רעב” לעבודה. לא

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

רוצה לשמוע על הקורסים שלנו?

מזמינים אותך להצטרף לקורסי האילוף והכלבנות הטיפולית שלנו, בגישה הומנית ומבוססת מחקר.
מתאים גם למי שמחפש מקצוע מתגמל, וגם להורי כלבים שרוצים להבין את הכלב שלהם לעומק ולטפל בבעיות התנהגות.
מקומות אחרונים בקורס הקרוב!

חולמים להיות מאלפי כלבים?

נותרו מקומות אחרונים למחזור ה-29 של קורס מאלפי כלבים במרקר טריינינג

בואו ללמוד כיצד לתקשר עם כלבים ולעזור להם לחיות בהרמוניה עם המשפחה שלהם, בגישה חדשנית מבוססת מחקר, ללא ענישה או גרימת כאב

דילוג לתוכן